Freestyle reining på High Chaparral horse show 2015

Start / Permalink / 0
Jag då var det återigen dags att rida Freestyle, och givetvis med min vapendragare Smart Camolena, " Poncho". 
Vi red innan, Team Sorting kval (kommer eget inlägg om det), och Poncho var så glad när han gick tillbaka mot stallet, han såg nog fram mot mat, och en skön stund i boxen, men instället väntade en snabb omklädning för både ryttare och häst, och den röda "häst strumpan" åkte fram , som vi hade för 2 år sedan under temat, Amerikansk fotbolls spelare. 
 
Inte helt nöjd till en början :) 
 
Men efter en stund så, lättar han lite på sitt Freestyle hjärta och blir glad ..
Fick äta lite kraft och dricka, kan ju varit en påverkande faktor :) 
 
 
Efter strumpan var det dags för mateln, jag en röd och han en blå. 
 
Sen var det ju dags för en annan att hoppa i kläderna och som vanligt har jag inte provat innan, men det funkade bra, dock fick jeansen vara kvar på, för  att slippa en rumpchock àla Leila (lets dance) 
Jag försöker matcha o dona och greja, gick inte riktigt all in i år, som jag gjorde tex med Pirat temat, där papegojan satt på hornet. Men i helhet blev jag nöjd. 
 
 
Krämade på massa smink, så det skulle synas. Var ju inte direkt så man ville vara "nära" någon och prata. 


Slutresultatet! 
Sen var det dags att skritta upp till framridingen och ta några få varv, då han redan var värmd inför TS. Bara känna lite på momenten och sen skritta till vår tur.
Men när vi kommer upp till framridningen så ser vi någon i samma färger som oss.... Det var ju superman !!! 
Haha jag och Moreno hade samma tema, och genast blev allt mkt mer komiskt, jag tyckte det var skit roligt och speciellt när vi startade 4 och 5.a, så vi kom in i följd. Publiken måste ju undrat, haha. 
Tyckte det var skoj att just Moreno avslutade, då han hade med mycket bra skådespeleri och stunt,coolt. 
 
 
Våran ritt gick nästan som planen, tiden går fortare och banan är lite större, så vissa moment fick vi ta bort, men i helheten så satt det som det skulle, musiken satt bra i minnet, så jag var på mitten när jag skulle, puuuuhhh. 
Gick lite snabbt i första varvet, så när jag skulle lägga ifrån mig flaggan vid avsatsen, blev det att jag fick kasta flaggan, så stackars Nicke höll på att bli nedslagen, fniss. 
 
Lite bilder tagna från Frank Lillvik 
 
 
 
Tyvärr hände lite fel på prisutdelningen, men för att göra det kort så tog vi hem segern med minsta marginal, vi hade högst poäng hos domaren o det var det som fick oss ända fram, score 71,5 av domaren. Att ärovarvet aldrig blev av, får man lägga bakom sig, och istället vara glad för segern. Vi firade med en god middag på Söndagen, innan hemgång på Diligiensen på High Chaparral. 
Visste du att man kan beställa en rätt med 1 meter revben, sjukt hög tallrik kom in till vårt matsällskap. 
 
Så summa kardemumma, så är vi nöjda och stolta över årets första Freestyle! 
Kul att ha den på film från 3 olika riktningar också, tack Sebbe, Veronika och Thomas för det. 
 
Till top